22 listopada 2017

Stare ościeżnice .

Jak to zwykle u mnie bywa , stare ościeżnice ze stuletniej kamienicy ,trafiły do mnie od pamiętających o mojej miłości do starego drewna znajomych ☺ Pomysłów na nie miałam kilka , i tak sobie przeleżały dwa lata , bo nie mogłam się zdecydować do czego je w końcu wykorzystać . Grafiki wiszące na ścianie za kanapą ,trochę mi się opatrzyły , postanowiłam zmienić na coś , co łatwo można by było zmieniać w zależności od pory roku , świąt czy nastroju ☺ padło na ościeżnice . Właśnie zbliżające się święta , przyspieszyły pracę nad nimi .
Praca , polegała przede wszystkim  na usunięciu kilku warstw olejnej farby . To ,że przeleżały na dworze pod zadaszeniem spowodowało pewnie ,że farba stała się krucha i usuwałam ją trochę nietypowo ☺ bo młotkiem i skrobakiem ☺ Wystarczyło delikatnie postukać młotkiem by skruszała farba całymi płatami odpryskiwała od podłoża , resztę załatwiłam skrobakiem a farbę podkładową usunęłam szlifierką .
Zrobiło się jakby przytulniej ...
w ramach jeszcze jesiennej dekoracji , uwiłam sobie wianek z pędów winobluszczu i ozdobiłam jego owocami .

Wieczorami , jakoś chętniej niż wcześniej ,zapalam lampy oświetlające przedtem grafiki , stare drewno ma dla mnie niepowtarzalny urok , jego barwa przyjemnie ociepla wnętrze . Nie bez znaczenia oczywiście jest to ,że będę mogła zmieniać dekorację , już myślę o tym ,czym przyozdobić ościeżnicę  na święta ☺ a pomysłów wiele .

Odkrywcza nie będę jeśli napiszę , zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym , nie ma to jak docieplić duszę i wnętrze , świecami i wszelkiego rodzaju światełkami , ja się docieplam , a Wy ?

Przerzucając zdjęcia z aparatu znalazłam kilka , jeszcze letnich i jesiennych fotek , szkoda mi ich kasować , może zrobię na dniach krótki post wspominkowy ☺, co Wy na to ?
Wszystkich odwiedzających Jagodowy pozdrawiam serdecznie i do miłego .

44 komentarze:

  1. Super i klimacik. a przy okazji, czy ta konsolka pod lustrem to też Pani dzieło? Marzę o czymś takim. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Tremo dostałam , to jest całość z lustrem , wymagało odnowienia i kilku napraw . Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za informację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne ocieplenie i tak przytulnego wnętrza :-)
    Ciągle podziwiam pięcioramienną lampę stojącą.
    Chyba się wproszę na kawę :-)))
    Pozdrawiam serdecznie oczekując na post wspominkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją nadal lubię , to połączenie żyrandola z drewnianą podstawą do lampy ☺
      Pozdrawiam serdecznie .

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł na ocieplenie wnętrza:)))bardzo u Ciebie ładnie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje pomysły zawsze mnie zachwycają. Pięknie wykorzystała ościeżnice. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam , nic odkrywczego nie wymyśliłam ,obawiam się jednak ,że jak będę miała większy dostęp do drewnianych elementów architektonicznych , to nie zostanie ni kawałka wolnej ściany ☺ ☺ ☺
      Pozdrawiam ☺

      Usuń
  7. Jestem pod wrażeniem, marzy mi się coś takiego! Fantastyczna robota i pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bądź czujna przechodząc obok starych remontowanych kamienic ☺ ☺ ☺

      Usuń
  8. No nie da się ukryć, że lubić stare drewno. Dużo go u Ciebie, jest pięknie i cieplutko. Zawsze miło do Ciebie zajrzeć.Na zdjęcia będę czekać z utęsknieniem, jak na każdy Twój post.Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakręcona na jego punkcie ☺ i pogłaskać lubię , poczuć pod palcami jego strukturę ... o reszcie już nawet nie piszę ☺ ☺ ☺
      Pozdrawiam .

      Usuń
  9. Cudnie wyglądają, ale czy to są ościeżnice czy okiennice? Ot, trafiła się fanka z wątpliwościami !? Na szczęście różnice słowne nie wpływają na urok tychże, więc powtórzę, cudne są.
    Cieplutkie pozdrowienia przesyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ościeżnice :)
      bywały dawniej domy z grubymi ścianami i tam takie właśnie szerokie ościeżnice...
      absolutnie piękne tło dla dekoracji:)

      Usuń
    2. I to właśnie jest fantastyczne, że ciągle czegoś nowego można się nauczyć, dziękuję za wyjaśnienie moich wątpliwości.
      Pozdrawiam.:))

      Usuń
  10. Piękny efekt osiągnęłaś. Ościeżnice będą wspaniałym tłem świątecznych dekoracji, choć i teraz wyglądają bardzo interesująco. Zaintrygowała mnie bezgłowa figurka na stojaku, wygląda niesamowicie. Posty wspominkowe zawsze pożądane. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowity jest Twój blog i jestem pod wrażeniem twoich zdolności. Szkoda tylko, że wpisy takie rzadkie...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń






  12. Jak ja lubię te Twoje"ocieplenia":):)
    Pozdrawiam mistrzynię"ciepełka":):)
    Post wspominkowy??....Anitka nie pytaj!jestem zaaaaaaaaaaa!
    Barbara









    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zawsze podziwiam pomysłowość Mistrza :) ale tutaj chyba o jedną część tych drzwi za dużo, ciążą strasznie nad kanapą :( pozdr :)

    OdpowiedzUsuń

  14. Wspaniała praca. Cały wystrój pokoju bardzo mi się podoba. Przecudnie. Brawo. Jestem za postem wspominkowym. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Może wiesz jak nazywa się kwiatek, który stoi na okrągłym stoliku. Mam taki sam kupiłam nie pamiętam gdzie i nie wiem jak o niego dbać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam,
    Na jaki kolor ma Pani pomalowaną ścianę na zdjęciu z lusterm i zegarem? Jaka to farba?

    OdpowiedzUsuń
  17. w Waszym domu wyczarowałaś taki klimat, że chętnie weszłabym przez zdjęcia do Was chociaż na chwilę... ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. woowww efekt piorunujący:) przepięknie tutaj. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne, klimatyczne miejsce. Aż chciałoby się tam spędzać dnie. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  20. No kto by pomyślał, ze to można TAK wykorzystać :) Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaki uroczy stojak pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, super - wyglądają rewelacyjnie! Pomysł genialny:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny blog. Interesują mnie blogi o takiej tematyce. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super przemiana :) Praca wykonana przez Was dała świetne efekty. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie czyta się tego bloga, panuje tu wspaniała atmosfera. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy ktoś coś kombinował w komentarzach?

    OdpowiedzUsuń
  27. Kawał dobrej roboty. Bardzo lubie ten blog głównie za fajne zdjęcia i pomysły. Jak widać można wykorzystać pełno rzeczy już niepotrzebnych, żeby zrobić z nich coś niepowtarzalnego

    OdpowiedzUsuń
  28. Zaglądam tu do Pani od paru lat, ale piszę po raz pierwszy. Wizyty w "Zagajniku" to dla mnie najlepsza "estetyczna terapia" i odstresowanie. Dziękuję, zachwycam się za każdym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Puk puk:-) Zerkam z nadzieją na nowy wpis...
    Pozdrawiam serdecznie,
    Hania

    OdpowiedzUsuń
  30. Na święta jak znalazł. Dużo lampek to coś co musi być w każdym domu. U mnie generalnie jest dużo dekoracji świątecznych, nawet bez problemu znajdą się figurki mikołaja

    OdpowiedzUsuń
  31. dziękuję dr Ellen za przysługę, którą mi wyświadczyłeś. Jestem bardzo podekscytowany, ponieważ mój najemca w końcu spłacił mój dwuletni czynsz. zapłacił pieniądze, a teraz nie ma go w moim domu. Bez ciebie nie byłbym w stanie wyciągnąć od niego pieniędzy. Postawiłem go przed sądem, ale dali mu mnóstwo czasu na spłatę długu, ale dziękuję za to, że spłaciłeś go w mgnieniu oka. Obiecuję, że będę nadal zeznawał online i wszędzie o twojej potężnej pracy. Jeśli masz którykolwiek z poniższych problemów, skontaktuj się z dr Ellen przez WhatsApp: +2348106541486
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    1) niewierność
    2) dłużnicy uporczywi
    3) wytrwali najemcy
    4) nieterminowa spłata kredytu
    5) narkomania
    6) słaba sprawność seksualna
    7) powtarzająca się aborcja
    8) niepłodność
    9) Awans w pracy
    10) magiczny pierścień
    11) Rozwód
    12) Odzyskaj swojego byłego
    13) Przełam obsesję
    14) Wróć do zaklęcia nadawcy
    15) Czary ochronne
    16) Szczęśliwy urok
    17) Zaklęcia wygrywające na loterii
    18) gejowskie zaklęcia miłosne
    19) Lesbijskie zaklęcia miłosne Bez względu na to, jakie masz problemy, dr Ellen ci pomoże.
    WhatsApp: +2348106541486
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie się to czyta, oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails