2 czerwca 2011

Drobiazgi, trafione ,wygrzebane i znalezione.

Odkąd pogoda dopisuje ,działania przeróbkowe ,zastąpiły prace ogrodowe , a że temperatury były prawie tropikalne ,leniwie coś tam sobie poprzesadzałam , chwastów pozbyłam , porządki wkoło domu odwaliłam ... zresztą same wiecie , jak już z domu w ogród wygoni , zawsze znajdzie się coś do zrobienia. Zatem dzisiaj drobnica , zaczynam od metalowych kieliszków ,które trafiłam na giełdzie i z których nabycia bardzo się cieszę , bo od dłuższego czasu ich szukałam . Niby przeznaczone do trunków , ale chodziło mi po głowie ,by nabyć takie , które można by było wykorzystać jako kieliszki do jajek ... chociaż do syropu czy nalewek też się przydadzą ...


a i jako podstawki do porcelanowej solniczki i pieprzniczki w kształcie jajek nieźle wyglądają . Im więcej zastosowań , tym mam mniejsze wyrzuty sumienia , że znowu jakąś staroć do domu przytargałam .


Kolejny jest obrus , połączenie starego z nowym . Wygrzebany w second handzie , haftowany środek do niczego , za to ręcznie dziergana koronka w doskonałym stanie . Wystarczyło tylko odpruć i przyszyć ją do cieniutkiego lnu i już ma nowy look .


Była też mała odskocznie przeróbkowa , dwupoziomowa puszka , taki drobny nabytek za 2 zł.


Pracy niewiele , by zasłonić dziury po starym uchwycie umieszczonym po skosie ,wycięłam z cienkiej sklejki fantazyjny kształt ,przykleiłam do wieczka i dodałam nowy uchwyt .


Całość pomalowana kilka razy na biało ,na koniec jedną warstwą w kolorze waniliowym i przetarte.





Na giełdzie trafiłam jeszcze na słoik z grubego szkła z sześcioma przegródkami na przyprawy , oraz sitko bez rączki . Może pamiętacie jak dostałam połamane noże , był wśród tego złomu mały widelczyk do owoców i właśnie teraz trzonek od niego ,przydał się do naprawienia sitka jeszcze mały dodatek w postaci wkręconego oczka na końcu trzonka , by można było odwiesić ...takie sklecone maleństwo .




I jeszcze przydasie kuchenne ( bo bogata w trafienia drobiazgowe giełda była ) miarka z grubego szkła i nóż do ziół , przedmioty przydatne ,tak więc nabyte bez wyrzutów sumienia .


Ostatnia kategoria , to znalezione ... czyli co można przynieść do domu ze spaceru po lesie ... na pewno wiele z jego naturalnych zasobów ,ja natomiast znalazłam dwie , pięknie nadgryzione zębem czasu i naturalnie spatynowane dechy. Prawdopodobnie części starych drzwi ... pochodzę jeszcze trochę i pewnie znajdę resztę ... he he .


Poza dokładnym wyszorowaniem ,nie trzeba było z nimi nic robić . Zamontowałam na nich świeczniki które powstały z resztek żyrandola , dopełniły całości tak jak by miało to wyglądać od zawsze .


Ostatnio w jadalni mam jeszcze jedną rzecz , którą można zakwalifikować pod hasło ,, co ludzie z domu wyrzucają" a ja ze zdziwienia wyjść nie mogę . Właściwie po co się dziwić, lepiej się cieszyć , że w second handzie trafi się w stercie materiałów na wagę taki obrus z haftem richelieu ... a radochę mam okrutną.


I to na tyle drobnicy miszmaszowej , na koniec kilka migawek ogródkowych , nie za dużo by nie zanudzić , na dowód że w nim działam ,a w ostatnim czasie suszy , najczęściej biegam przestawiając spryskiwacz ,by do reszty trawa nie uschła. Na moje szczęście wczoraj przetoczyła się nad nami burza z ulewnymi deszczami i na jakiś czas wizja pustyni za oknem odpłynęła .

















Pozdrawiam serdecznie i do miłego!

67 komentarzy:

  1. same skarby :) a puszka metalowa - marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twoją kreatywność. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite, co potrafisz wyczarować z właściwie, dogorywających przedmiotów. Chyba nie zainteresowałaby mnie taka żółta puszka, a ty zrobiłaś z niej tak piękną rzecz! Świeczniki też ogromnie przypadły mi do gustu.Te dechy! Pycha! U nas leje już drugi dzień. Dobrze popatrzeć na Twój ogród w słońcu!Pozdrawiam. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak nalac wody to mozna i w te kieliszki na jajka stokrotki powsadzac jak do wazonikow:) albo moga byc jako świeczniki......

    reszta tez zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  5. kobieto jesteś niesamowita!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja lubię tutaj zaglądać...........

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma nic lepszego jak nowy post u Ity w leniwy ciepły dzień. A ponieważ w Holandii mamy długi weeked ( tu się świętuje Wniebowstąpienie) - dziś podwójna radość ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja powtórzę za Ystin - jesteś niesamowita!! Podziwiam i zazdroszczę takiego zmysłu estetycznego i umiejętności. Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  9. to niesamowite,że takie cuda tworzysz swoimi rączkami!

    OdpowiedzUsuń
  10. ja to juz wogole nic nie poweim, bo wyjdzi ena to, ze sie powtarzam.
    Kieliszki metalowe przepiekne i obrus i cala reszta rowniez. Ech..
    pozdrawiam serdecznie
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. Widać że łowy bardzo udane ;-)
    Pojemniczek metalowy po metamorfozie prezentuje się pięknie, jak z górnej półki ekskluzywnego sklepu !!!
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne drobiazgi upolowałaś - skrzynka jest super - ja chyba na nią bym nie zwróciła uwagi przed metamorfozą ;)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie dość, że zdolna to jeszcze szczęściara! Ituniu gdzie ty chowasz ten czepek, w którym się urodziłaś...No- ja się pytam, gdzie? Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne rewelacje

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem jak zwykle pełna podziwu, raz - dla zdolności wyszukiwania takich cudnych rzeczy, a dwa - dla zdolności ich przerabiania :) cuda po prostu cuda!

    OdpowiedzUsuń
  15. a ja własnie wybieram się na giełdę (jutro znaczy się:) a dzisiaj mam ochotę wyrwać się na złomowiec :) oj chciałabym tez tak ustrzelić

    OdpowiedzUsuń
  16. Puszką mnie załatwiłaś na amen - wymiękam przy Twojej wyobraźni. Wszystkie zdobycze fantastycznie się prezentują - zwłaszcza obrus - prześliczny! Ita, że jeszcze żaden wydawca się u Ciebie o książkę nie upomniał - a to frajerzy, nie wiedza co dobre! ;-) wiem wiem, powtarzam się, ale myślę, że byłby to hit!

    OdpowiedzUsuń
  17. Puszka metalowa marzenie po liftingu oczywiście
    świetny ten słoik z przedziałkami
    No i te świeczniki ze starych desek

    OdpowiedzUsuń
  18. ITO!!! OD CZEGO TU ZACZĄĆ...U CIEBIE CZY DROBNICA,CZY GRUBY PROJEKT-WSZYSTKO DECH ZAPIERA...A TA PUSZKA CUDNA!!!JESTES WIELKA INSPIRACJA DO PRZERABIANIA I ODZYSKIWANIA WYDAŁOBY SIĘ NIKOMU NIE POTRZEBNYCH RZECZY:)) OSTATNIO ZAINSPIROWANA TOBĄ ZROBIŁAM SWÓJ PRYWATNY KOMBAJN-ZE STAREJ DESKI DO PRASOWANIA!!!-WYRZUCONEJ NA SPALENIE!!! DZIĘKI ZA TWOJE POMYSŁY-POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystko piekne!!! A sloneczniki w Twoim ogrodzie cudne!!!Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  20. ale fajne rzeczy wyszperałaś i jakie przedatne! normalnie też bym tak chciała umieć wygrzebywać takie perełki.
    Czy te słoneczniki w doniczkach to kwiatki ozodbne czy prawdziwe słoneczniki z pestkami?

    OdpowiedzUsuń
  21. Dechy i świecznik są piękne.
    z żółtego pudełka tylko Ty mogłaś wyczarować takie cudo.
    kieliszki do jajek fajne.
    Podoba mi się słoik z przegródkami, nie widziałam jeszcze takiego.
    No i jeszcze masz piękne grzadki warzywne

    OdpowiedzUsuń
  22. szczerze zazdroszczę tych kieliszków do jajeczek

    OdpowiedzUsuń
  23. Z doświadczenia wiem, że takie praktyczne, małe znaleziska cieszą najbardziej :)
    Fajnie, że tyle skarbów trafiło w Twoje zdolne ręce :)
    Pozdrawiam już wakacyjnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak zawsze to co pokazujesz jest rewelacyjne. Ta puszka i te obrusy, no marzenie normalnie! A te dechy z lasu...chyba też pójdę szczęścia szukać w lesie:))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. I enjoy your style, thank you for sharing! Col~ afrique du Sud

    OdpowiedzUsuń
  26. CZA RO DZIEJ KA. Odczarowana puszka jest piekna, inne rzeczy też a Twoja pomysłowość.... powala mnie na kolano i prawe i lewe.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ituś, niewiarygodne ! Różne skarby potrafię przytargać z lasu, ale na ,,dechy,, jeszcze nie trafiłam ;)
    Wiem jak taki wygrzebane na giełdzie drobiazgi potrafią ucieszyć.

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  28. Świeczniki ze starych desek i resztek żyrandola po prostu mnie urzekły. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. jakie skarby! A ta puszka i miarka - najcudowniejsze :) i znów bym z chęcią napisała - ja chcę taka giełdę! :)

    Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Same skarby, jestem pod wrażeniem!

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. od jakiegoś czasu obserwuje twoje dzieła i powiem....JESTEM ZACHWYCONA:)potrafisz wyczarować takie cuda że aż w głowie się nie mieści że tak cudnie można odnowić i przerobić coś co dla innych jest bezużytecznym śmieciem...
    gratuluje i obserwować będę nadal:)
    sama dopiero zaczynam bo również w mojej głowie kłębi się mnóstwo pomysłów...w razie nadmiaru wolnego czasu zapraszam do mnie:)

    http://ja-szwaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Niemożliwie cudne pomysły i skarby!
    Jak tu zaglądam, to z jednej strony jestem zachwycona, a z drugiej zdołowana! Ja też tak chcę!
    Pozdrawiam serdecznie :) (jednak chyba zachwyt wygrywa, bo uwielbiam Twego bloga).

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystkie upolowane rzeczy wyglądają fantastycznie i niezwykle fotogenicznie.Mi też ostatnio udało się upolować kilka rarytasów i rozumiem "Twoją radochę".Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  34. o matko prawdziwa ,niesamowita skarbnica !!!Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  35. O rany, ale skarby!!!!
    Mogę Ci jedynie pozazdrościć takiej "graciarni".

    Ściskam :))

    OdpowiedzUsuń
  36. Ta przy tej żółtej puszce wybałuszyłam oczy! bo myślałam, ze taką (białą) kupiłaś!!! Tak, Twoja wyobraźnia nie zna granic!!! :)
    A ja w mojej norweskiej kalmociarni ponad miesiac nie byłam... nie miałam jak, tylko na bloga ich zaglądam i patrzę co mi uciekło... :P może niedługo się wybiorę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  37. Niniejszym uroczyście oświadczam, ze jeśli kiedyś zostanę producentem telewizyjnym to zatrudnię cie do poprowadzenia własnego programu o przeróbkach.
    buziole

    OdpowiedzUsuń
  38. piękność, ja też kocham takie drobiazgi ,te smaczki, te pieprzyki, zapraszam do mojego sklepiku
    http://mb-vintage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne rzeczy Ci się trafiły!! Po raz n-ty wzdycham do tych Twoich klamociarni...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Tak Twoja kreatywność mnie zawstydza (;
    Cuda na kiju!
    Pozdrawiam ,z ciepłym wiatrem za oknem...
    Pat

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne przedmioty wyszperałaś. Przeróbka desek na świeczniki jest rewelacyjna! No i te słoneczniki - moje ulubione zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie wiem od czego zaczac - tyle wspanialosci. Ta puszka metalowa wspaniala. Siteczko, jak znalazl do nalewania herbaty. Noz do krojenia ziol tez posiadam i uwielbiam nim kroic. A te swieczniki z dech i resztek zyrandola to mistrzostwo. Gdyby byla nagroda Nobla w kreatywnym i PIEKNYM recyclingu, to na pewno bys ja dostala.
    Zycze milego weekendu w ogorodzie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Same cudeńka, Kobitko, jak Ty patrafisz wykukać takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  44. Co do Twoich pomysłów jestem dziwnie bezkrytyczna - zawsze i wszystko mi się podoba. Czy to normalne??? Czytając Twoją opowieść o drobiazgach, pomyślałam, że masz talent (łaskę) patrzenia na przedmioty w sposób niestereotypowy i "nie wprost". To tak, jakbyś widziała w każdym przedmiocie drugie dno, które dla większości jest niedostrzegalne. Udowadniasz, że nawet w największej pozornie paskudzie drzemie piękno. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za te wirtualne uczty :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj! Podziwiam i chylę czoła przed kreatywnością. Super przemiany! Twoje deski podsunęły mi pewien pomysł - mam pół starych drzwi a ostatnio wygrzebałam w klamociarni fajne latarenki :-)
    Pozatym znalazłam też - jakby na dzień dziecka - cudnego dziadka do orzechów- takiego jak z opery Czajkowskiego, drewniznego żołnierza.
    Pozdrówka! Iwona

    OdpowiedzUsuń
  46. W życiu bym nie wpadła że mało atrakcyjne pudełko żółte można zamienić w takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  47. Moja Droga INSPIRATORKO-CZŁECZE niezywkle kreatywny -nie chcę sie powtarzać bo wyszlabym na wazelinę,zresztą nudną.Z chęcią zabrałabym sie na te Twoje klamociarnie.U ciebie utwierdzam sie wciąz o mocy rzeczy niechcianych podniesionych do rangi wielkiej klasy i o tym że moje zbieractwo ,często negowane przez innych kiedys zaowocuje.Pozdrówwek moc!!!!-aga

    OdpowiedzUsuń
  48. Jesteś NIESAMOWITA!! Wszystko wzbudza moją zazdrośc, od A do Z! Te kieliszki są cudne, a to co zrobiłaś z dechami i puszką to jest mistrzostwo świata! No i obrus - obiekt moich westchnień....

    OdpowiedzUsuń
  49. Jesteś cudotwórczynią! pojemnik przerobiłaś rewelacyjnie, pomysł z słonecznikami w doniczkach rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  50. nie wiem skąd Ty takie pomysły bierzesz? Jednego się tylko obawiam, że zrobisz do domu wszelkie przydasie i nie będziesz robić już nic a wtedy ja będę niepocieszona :-)
    Żyje nadzieją, że jednak jeszcze kilka lat popracujesz nad przeróbkami. Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  51. Tam ktoś napisał,że gdyby program o przeróbkach ble ble ble.....Czy Pani aby nie ma już jakiejś rubryki,swojej migawki gdzieś w TVN Style ,czy choćby w lokalnej telewizji? Czytam,że jedna z właścicielek podobnego bloga, wrzuca coś we wnętrzarskich czasopismach,ale to Pani pomysły biją tamte na głowę:gdy oglądam tamten, blog to tak ,jakbym już gdzieś to widziała,a tu wszystko takie nowe i niespotykane.Życzę zorientowania się na szerszego odbiorcę :).

    OdpowiedzUsuń
  52. Cudowności do domu naniosłaś! A twoje przeróbki mnie niesamowicie inspirują - pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  53. Swietne zdobycze. Ogrod, ogrodem ale chociaz troche przerobek pokazalas. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Jajeczne kieliszki są obłędne! Ty zawsze potrafisz nadać przedmiotom zupełnie inne znaczenie.
    Ciepełko zostawiam!

    OdpowiedzUsuń
  55. piękne skarby :)zazdraszczam i z podziwem oglądam:)
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  56. Nie wiem czy podziwiam czy zazdroszczę pomysłowości. Jestem poprostu pod wrażeniem.Często tutaj zaglądam i sama nigdy bym nie potrafiła nic takiego wymyślić.Chyle czoła przed talentem.

    OdpowiedzUsuń
  57. Z podziwu wyjść nie mogę, jak ty na to wszystko spojrzysz i już wiesz, że to całkiem co innego być może! Pożytek z tego i taki, że i mnie oczy otwierasz i już inaczej po tych sklepikach chodzę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  58. Nisamowicie piekne rzeczy, też takie chce:)
    Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  59. Znaleziska są niesamowite a juz puszka i dwie dechy przerobione na świecziki -szczyt kreatywności. Brawo, aż mnie zatyka w piersiach z zachytu, zresztą jak za każdym razem ;-)

    zapraszam do mnie, choć ja to dopiero raczkuję
    http://myhandmade-mojemlynki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Piękne przedmioty Ito. Jak zawsze karmię oczy i marzenia, podglądając Twojego bloga.
    Pozdrawiam
    mysz

    OdpowiedzUsuń
  61. te zreczy nie tylko sa wyrzucone jako niepotzrebne,czesto sa to rzcezcy po zmarlych ,czyszcza dom i rzeczy oda do takich sklepow
    wiem wlasnie czyszcza dom mojeje sasiadki jozefy..

    OdpowiedzUsuń
  62. Wspaniałe zdobycze! Puszka rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  63. piękne rzeczy wyczyniasz:) powiedz jak znaleźć takie starocie w swoim mieście? chciałabym i ja spróbowac swoich sił ... bardzo mnie zainspirowałaś Kasia:)

    OdpowiedzUsuń
  64. Na Ciebie nie ma mocnych:)) Głównie mam na myśli jajecznego koloru plastik, który teraz bryluje jako okaz:)) Trawę podlewam jak maniak, zraszacz łazi non stop, nawóz przeciw żółknięciu rozsypałam i dalej patrzę na obraz księżycowy, smutny taki, ale dobrze, że coś kwitnie:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo podobają mi się te kieliszki, trafiony zakup...a słoneczniki w doniczkach wyglądają ślicznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  66. Ale cudowny blog! Trafiłam przypadkiem, zostaję na dłużej =}

    Pozdrawiam cieplutko ;}
    http://moja-koniczynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
Related Posts with Thumbnails