12 lipca 2016

Warsztat część 2 .

W drugiej części warsztatowych opowieści główną rolę odgrywać będzie mobilny stół warsztatowy ☺. Taki mebel jest przydatny jak dla mnie z wielu powodów , po pierwsze można go przekulać w dowolne miejsce , nawet na zewnątrz , gdy stoi na środku warsztatu , można na nim pracować z każdej strony , co ułatwia nieraz pracę , a po zakończeniu prac przesunąć po prostu w kąt . Na dolnych poziomach mam sporo miejsca na wszelkie przydasie , co nie jest bez znaczenia , bo pomieszczenie nie jest powalających rozmiarów , więc każde miejsce przechowywania jest na wagę złota ☺
A wszystko zaczęło się od prostej podstawy stołu , która od kilku lat zalegała niewykorzystana , tak na marginesie to był nasz pierwszy stół zakupiony jeszcze w czasach blokowych ☺
Wyszlifowałam , pomalowałam na czarno i stwierdziłam ,że w takiej formie i przede wszystkim takiej wysokości mebel ( za niski by pracować przy nim na stojąco ) nie będzie praktyczny , trzeba było mu dodać kilka centymetrów i trochę obciążyć wagowo by był stabilniejszy .
Do zabudowania boków wykorzystałam stare drzwi , posiadam ich kilka sztuk ☺najwyższy czas było je wykorzystać , przycięte na wymiar tak by mieściły się między bocznymi nogami stołu . Oczywiście trzeba było je trochę oskrobać z kilku warstw olejnej farby , a że farba stara łuszczyła się  ,najszybciej usuwanie jej szło mi przy użyciu skrobaka i innych ostrych narzędzi ☺
Na koniec oszlifowałam , pozostawiając jednak trochę starej farby , tak przygotowane , zostały wklejone za pomocą kołków między boczne nogi stołu . Dodałam jeszcze po listwie w dłuższej części stołu by powstało podparcie na dodatkową półkę po środku .
Mebel przewrócony do góry nogami , by wkleić dolną półkę a do niej przyklejona  rama podstawy . Narożniki podstawy , nóżki musiały byś  trochę szersze niż nogi stołu , by można było do nich zamontować kółka z hamulcem .
Na koniec zamontowany górny blat i półka po środku  (blat i półki zamówione u stolarza )  ...
z boku dodałam reling kuchenny , miałam na stanie , wspomnienie kuchni blokowej ☺,ułatwia przemieszczanie mebla ☺
Nie mogłam się powstrzymać co by nie przyozdobić ,ale tak praktycznie ☺ na dłuższej krawędzi blatu wymalowałam miarę ☺
Pod oknem zamontowałam półki , kiedyś wisiały w kuchni ale zastąpiła je nadstawka  , na nich ,uzbierane w międzyczasie stare szufladki i pudełka  na drobnicę .
Zrobiłam też tablicę , właściwie to bazę już posiadałam ,  wycyganiłam od męża ☺ Miał w garażu jakąś staroć , plakat przyklejony na sklejce w ramie , trochę odświeżyłam ...
pomalowałam najpierw farbą magnetyczną a potem tablicową i mam dwa w jednym ☺
Po wielkich porządkach na samym początku prac nad warsztatem , zwolniło mi się miejsce w kącie za drzwiami w sam raz na przechowanie większych rzeczy czekających  na swoją kolej w odnawianiu , wielka szafa , stoliki nocne ,  kilka krzeseł i pełno drobnicy ☺macie wgląd co mam jeszcze do zrobienia a i tak nie wszystko tu upchnęłam ☺
A to drobne rzeczy które odświeżyłam lub zmieniły swoją funkcję , tak jak np. obudowa mojego starego pochłaniacza kuchennego ( z czasów blokowych , prehistorycznych zresztą ) , która teraz robi za stojak na listewki . Odwrócony do góry nogami , ma zamontowane kółka w podstawie , a na górze zrobiłam kratkę z listewek , by stające w niej deseczki , kantówki i listewki nie przewracały się . Metalowy pojemnik znaleziony na złomie oczyściłam porządnie z rdzy , zawoskowałam jedynie i teraz będzie służył za  kosz na śmieci , odświeżyłam też wygląd starego taboretu , kiedyś był cały w zgniłozielonej olejne farbie .
Druciany kosz też troszeczkę zmodyfikowałam , zamontowałam mu w podstawie okrągłą deskę z kółkami . Zostało jeszcze tylko jedno miejsce do zrobienia , czyli kącik z umywalką , nie wiem czy w najbliższym czasie znajdę na to czas , pewnie kiedyś jeszcze będzie malutka cześć trzecia warsztatowych opowieści ☺



To teraz przyznam się ,że stół warsztatowy wyszedł mi chyba za dobrze , aż szkoda ,że jak to w warsztacie pewnie go sponiewieram z czasem , gdybym tylko miała ciut większą kuchnię , od razu wstawiłabym mebel jako wyspę kuchenną ☺ ☺ ☺ 




Wszystkich odwiedzających Jagodowy pozdrawiam serdecznie i do miłego !

80 komentarzy:

  1. Masz świetną pracownię, taką do pozazdroszczenia :)
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaaa,to jęk z głębi moich trzewi.Czy nie zostałabyś moim mężem, w miejsce obecnego gnuśnego i bez talentów technicznych?;)Albo chociaż sąsiadką, koleżanką,co? Co?
    Zazdraszczam i pozdrawiam,
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takiego ☺ ☺ ☺ dlatego muszę sama ogarniać dom ☺ ☺ ☺
      Pozdrawiam .

      Usuń
  3. Naprawdę bardzo świetną pracownię, tutaj będzie wielkie dzieło "o) !!!! Pozdrawiam Marki

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja głowa to studnia bez dna jak chodzi o ilość pomysłów:) Chciałabym choć trochę tak umieć. Pracownia fantastyczna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam bez dna , po prostu jest potrzeba , rozwiązania same się nasuwają .
      Pozdrawiam .

      Usuń
  5. Pięknie, bardzo mi się podoba i marzy mi się takie miejsce.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten Twój warsztat to prawdziwa skarbnica... jak ja kocham tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem czy skarbnica ... zbiór rzeczy przypadkowo upolowanych i wiele rzeczy które dostałam od znajomych . Całe szczęście ,że pamiętają o mnie ☺

      Usuń
  7. Och Jagodowy Zagajniczku, strasznie miło mi zaglądać w twoje kąty. Czuje, jakbym odwiedzała znajomą kiedy tu zagladam :)
    Miłego lata i dużo słoneczka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że tu zaglądasz ☺
      Miłego również , pozdrawiam .

      Usuń
  8. O matko jedyna jak jak kocham do Ciebie wpadać:) A stół wykombinowałaś cudowny, wszystko jest cudowne.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj stół również mi się podoba ... do tego stopnia ,że chyba będę go oszczędzać ☺ ☺ ☺
      Pozdrawiam ciepło .

      Usuń
  9. Jak zwykle jestem pod ogromnym wrażeniem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Kobieto ! Ja taki warsztat to chce mieć w salonie !! wszystko pięknie dopracowane, praktyczne i piękne zarazem ! Praca w takim warsztacie - to chyba sama przyjemność ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim praktycznie chciałam , chociaż nie zawadziło mieć i estetycznie by z chęcią tu pracować ☺
      Pozdrawiam .

      Usuń
  11. Fantastyczna ta Twoja pracownia. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny stół Ci wsyszedł, nie dziwię się że chętnie byś go przestawiła:) pozdraewiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , tylko ta kuchnia nie chce się sama powiększyć ☺
      Pozdrawiam .

      Usuń
  13. Kolokwialnie rzecz ujmując "Szacun","Brawo Ty":)))
    Warsztat masz boski. Uwielbiam taki porządek no i wszytko ma swoje miejsce. Do tego cała aranżacja wymuszona potrzebą a przy tym jednocześnie elegancka:))Warsztat .... elegancki kurcze jedne do drugiego mi nie pasuje a jednak jest
    pozdrawiam cieplutko

    PS. Przyjemnej pracy w tak cudownym miejscu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he he elegancki warsztat ... rzeczywiście głupio brzmi ☺
      Dzięki za miłe słowa ☺
      Pozdrawiam ciepło .

      Usuń
  14. Kilka dni będę zbierała szczękę z podłogi, a oczy mam wielkości spodków! Ita, zabiłaś mnie dzisiaj....
    Twój warsztat będzie mi się śnił po nocach a smakowite kąski upchnięte do rogu budzą zazdrość. Masz materiał na najbliższe parę lat...pewnie jeszcze nie raz mnie zabijesz :D
    Uch, lecę oglądać szczegóły od początku, raz, dwa, sto... nie wystarczy :-) Uwielbiam to co robisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chcę Cię zabijać !!! Nie rób mi tego !
      Uściski ślę ☺

      Usuń
  15. Pracownia jest nieziemska! Stół warsztatowy jest genialny i na pewno sprawdziłby się w kuchni jako wyspa:) Jestem pod wrażeniem! Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj żeby tylko ta moja kuchnia chciało go pomieścić jeszcze ☺
      Pozdrawiam .

      Usuń
  16. Obosszzzzz muszę koniecznie, MUSZĘ udać się do ciebie na konsultacje z porządkowania, układania, organizacji i całej reszty. Jesteś absolutnym mistrzem w tej materii.
    Boska ta twoja pracownia!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na konsultację to niekoniecznie , ale wybrać do mnie się możesz w każdej chwili ☺

      Usuń
  17. Zazdroszczę! Piękna i dużo miejsca. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsca to akurat nie tak wiele , dlatego jedyny mebel stacjonarny to blat z narzędziami z resztą w razie potrzeby mogę wyjechać , jak będę potrzebowała więcej przestrzeni .

      Usuń
  18. łooo matko ale fajowy , a jak klimatycznieu ciebie !!

    OdpowiedzUsuń
  19. No się dziwię,że jeszcze sobie kuchni nie powiększyłaś:))no bo kto jak nie Ty?:))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze , trochę nie chce mi się teraz ścian burzyć ☺

      Usuń
  20. No kurde to jest PERFEKCYJNY ! warsztat :)
    ileż masz cudnych skarbów które chętnie sama bym przygarnęła haha te kosze druciane-ciągle w poszukiwaniu te tralki różnej wielkości,szuflady, ten plakat z pokojówką!
    stół zmajstrowałaś MEGA!
    oj posyłam same Ochy i Achy
    nasłodziłam-uciekam...pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosze wszystkie znalezione na złomie ☺ A plakaty wyszukane w sieci , zdjęcia szablonów Banksy'ego wydrukowałam w punkcie ksero za 16 zł . Mam jeszcze jeden fajniejszy , wisi w łazience męża . Dwóch małych chłopców podgląda kobietę biorąca prysznic ☺

      Usuń
  21. Nie będę słodzić, bo ile można? Czekam po prostu na kolejne działania, bo materiałów masz całe mnóstwo. Serdeczności przesyłam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mam się brać do roboty ? ☺
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  22. Jak zawsze nieoceniona :) rewelacja...mam wrażenie, że Ty nie potrzebujesz wogóle męskiej ręki, bo po co? By przeszkadzała :) biję pokłony dla Twojej twórczej mocy i gapię się dalej:):):)
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj przydałaby się nie raz pomocna dłoń ☺ znasz to ... brakuje rąk by coś przytrzymać ☺
      Buziaki .

      Usuń
  23. Uwielbiam oglądać czyjeś miejsca pracy! W czym ktoś trzyma przydasie i wszelkie potrzebne materiały i jakie rozwiązania wykorzystał do ogarnięcia tej swojej przestrzeni. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam te Twoje pomysły:) A, wykonanie zawsze perfekcyjne:) Buziaki, Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jak już coś robić , to tak żeby mnie przetrwało ☺
      Buziaki ślę .

      Usuń
  25. nie jeden facet marzyłby o takim warsztacie :P mi marzy się raczej pracownia do różnych DIY, ale warsztat robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. To ogromna przyjemność patrzeć jak udoskonalasz swoją przestrzeń, sprawiasz, że jest wygodniejsza i piękniejsza. Jesteś niesamowicie utalentowana! Buziaki! Dumna jestem z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Królestwo majsterkowicza doskonałe w każdym detalu .że też Cię jeszcze telewizja nie wytropiła Szelągowska przy Tobie wymięka
    Pozdrawiam z Piły Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie medialna istota ,a pani Dorota świetne programy stworzyła ☺ lubię oglądać .
      Pozdrawiam .

      Usuń
  30. Niesamowitą pracę wykonałaś! Nie mogę się nadziwić, jak to wszystko genialnie ze sobą współgra. Z chęcią bym się zamknęła w takim warsztacie na resztę lata :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zamknąć to może niekoniecznie , ze względów praktycznych i nie tylko lubię szlifować na dworze.
      Pozdrawiam .

      Usuń
  31. wysiłek warty efektu ! super

    OdpowiedzUsuń
  32. rewelacja! wszystko przemyślane i pieknie zrobione , super.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Takie miejsce to skarb.....super....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  34. też chciałabym mieć wgląd w moje zasoby a nie domyślać się..co gdzie może być..bo wszystko ma być niby pod ręką.. Gdyby zbędnym okazał się ten cudnej urody podkład pod nuty jak mniemam mów..sprzątnę Ci ..buziolki

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękna pracownia, stół wyszedł fantastycznie,złote masz łapki
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Zdecydowanie powinnam omijać Twojego bloga, popadam w coraz większe kompleksy ;)
    Cudownie jak zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  37. Chciałabym móc dzień popracować w Twojej pracowni!

    OdpowiedzUsuń
  38. Ita, całość wygląda rewelacyjnie!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  39. cudnie!!!!
    ale przy okazji oglądania zdjęć zaintrygował mnie ten skrobak z rączką - czy zdradzisz gdzie go nabyłaś? wygląda bardzo praktycznie

    OdpowiedzUsuń
  40. Podoba mi się Twoja pracownia! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ty to masz talent i pomysły .... I niesamowita umiejetność realizacji tego co sobie zaplanujesz - piękny warsztat! Pozdrawiam - Ala :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ogrom pieknych zdjec , inspirujacych i ciekawych.U Ciebie wciaz cos sie dzieje i to nie jest nic banalnago..z kazdego pomyslu mozna skorzystac.Buziaki.)

    OdpowiedzUsuń
  43. Od lat obserwuję Twojego bloga i z " otwartą buzią" przyglądam się temu co robisz. Jestem pod wrażeniem jak pięknie potrafisz dać nowe życie rzeczom , które inni już dawno uznali za bezużyteczny rupieć.
    Piękne rzeczy robisz . Gratulujè pomysłów i zdolności .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciekawy pomysł z tą tablicą 2w1. Świetnie urządzony warsztat, zazdroszczę;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ładnie zrealizowałaś przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  46. Jestem pod wielkim wrażeniem wszystkiego co rodzi się w Twokej głowie. A wykonanie? ! Nie jeden mężczyzna nie wie jak posłużyć się młotkiem a co dopiero wykonywać takie projekty. Oglądam i oglądam i nie mogę przestać co Tu tu wyprawiasz! Jestem 1 raz na Twoim blogu. Sama od 4lat przeprowadziła się inaczej wieś i od razu mogłam zacząć majsterkowanie bo zawsze to lubiłam. Na razie mam małego synka który pochłania mój prawie cały czas ale jak tylko trochę podrosnie zrobię w końcu własnego bloga i własną pracownie. Na razie mam prowizorke ;) ale może kiedyś się będzie czym pochwalić. A na razie zbieram wszystko co w ręce wpadnie a nad czym można popracować przepraszam wszystkich za tak wylewa wypowiedź ale nie mogłam się powstrzymać. Piękna pracownia , piękne projekty. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo ładna pracownia, sam brnę w to, żeby mieć podobny look, podobna mi się.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails