22 stycznia 2016

Ocieplacze .

Odkąd poprószyło śniegiem i temperatura spadła poniżej zera ,odruchowo sięgamy po ciepłe okrycia i dodatki . Ostatnio właśnie takie ocieplające dodatki postanowiłam zrobić dla siebie , a że na drutach robić mi się nie chce , musiałabym się wykazać w tym celu nie byle jaką  cierpliwością , co raczej graniczy z cudem bym usiedziała tak długo w jednym miejscu . Stwierdziłam ,że da się szybciej , czyli jak zwykle przeróbka , tym  razem ciuchowa  ☺

Nawiedzając od czasu do czasu second handy , trafiają się  nieraz fajne swetry w super cenie , ten akurat nabyłam za 2 zł.   ... i jak tu nie kupić na  zapas , zawsze do czegoś można je w przyszłości wykorzystać .Kiedyś pokazywałam jak ubrać pudła w sweterki , tym razem postanowiłam ubrać siebie   ☺ ☺ ☺ stare pudło .
Tutaj widać pierwsze efekty rozczłonkowania swetra , wystarczy wyciągnąć jedną nitkę a później szydełkiem zakończyć sprutą krawędź . Na początek rozdzielona górna cześć , odprute rękawy , po zakończeniu szydełkiem  , przód i tył rozdzielone jeszcze raz w połowie .
W ten sposób większość swetra została wykorzystana na opatulacz na ramiona .
Z końcówek rękawów powstały mitenki ...
dekoracja z guzika na jednej z nich , ma mi pomóc przy trafianiu bez zastanawiania się , na którą rękę ma trafić  mitenka .
Na koniec został półgolf i kawałki rękawów , w sam raz na czapkę .
Powstała z dwóch rękawów , czyli trzeba było szyć i ciąć , najpierw zszyłam ręcznie by kontrolować wzór , potem przeszyłam maszynowo ...
Na lewej stronie dzianinę rozłożyłam na boki , przeszyłam maszynowo po bokach szwu głównego , obcięłam nadmiar dzianiny i ręcznie obdziergałam by zapobiec siepaniu .
Koniec czapki zakończyłam za pomocą szydełka .
Półgolf wykorzystałam jako ściągacz czapki .

W ten sposób wykorzystałam sweter w całości ☺ no i stałam się posiadaczką kompletu ocieplaczy za 2 zł. ☺ ☺ ☺
Wszystkich odwiedzających Jagodowy Zagajnik pozdrawiam zimowo ale za to ciepło i serdecznie , i do miłego !

70 komentarzy:

  1. dokładnie podobny dziś nabyłam sweterek droższy 4 zł/hihi..pięknie się wszystko prezentuje na modelce:)cudny zestaw.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie stare pudło?!
    Rewelacyjne pomysły, z jednego trzy, to rzadko komu się udaje. Mnie się udało zrobić poduszki i szaliki w jednym. Nie tylko Ciebie trzeba chwalić, ale modelkę też, bo pięknie prezentuje Twoją pomysłowe prace.
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ita ma na mysli prawdziwe pudelko ktore ubrala czyli ozdobila swetrem a nie siebie:))) tam jest wyzej nawet odnosnik do tej strony z tym pudelkiem :)) wystarczy kliknac na te slowa "stare pudlo" i mozna podziwiac przeobrazenie pudelka. Pozdrawiam
      PS. Ito naprawde super pomysl:))

      Usuń
    2. Naprawdę nie zauważyłaś tych buziek? To taki żart, a blog i pudełka znam. Wyszło prawie" Co autor chciał powiedzieć.."
      Pozdrawiam cieplutko.:)

      Usuń
  3. Pomysłowe i klimatyczne. Cóz za piękna modelka !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysłowe,Piękne, Ciepłe, Praktyczne i Tanie:) Pomysłowy Dobromir to Twoje drugie imię i dlatego tak chętnie Cię nawiedzam!!!
    Pozdrawiam z mroźnych i pięknych Mazur
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ,,,fajnee...i efektowny komplecik
    i proszę mi tu samej siebie nie obrażać ...psze pani..buźki-aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) dziewczyny chyba nie jestescie na biezaco z blogiem bo Ita nie pisze o sobie "stare pudlo" tylko o prawdziwym pudelku :)))
      Pozdrawiam kolezanki :)

      Usuń
    2. :)) dziewczyny chyba nie jestescie na biezaco z blogiem bo Ita nie pisze o sobie "stare pudlo" tylko o prawdziwym pudelku :)))
      Pozdrawiam kolezanki :)

      Usuń
  6. Jesteś genialna:-) Piękny komplecik stworzyłaś:-) Zastanawiam się czy jest coś czego nie wyrzucisz, albo nie jesteś w stanie przerobić...głowę daję, że nie.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne przeróbki,
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. No Ty to jesteś niemożliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ocieplacze wyglądają rewelacyjnie, gratuluję pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. No jesteś genialna z jednego swetra tyle zrobić. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. U Ciebie jak zawsze niezwykłe inspiracje. Śledzę Twojego bloga od lat i każdy nowy post mnie zachwyca:) gratuluje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny komplecik i to prawie za darmo. Pomysł super.

    OdpowiedzUsuń
  13. posraliście się z tym śniegiem

    OdpowiedzUsuń
  14. Cuuudne! Ależ pomysłowy Dobromir z Ciebie;-) Pozdrowienia i pięknego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ty jesteś niesamowita! Taki recykling zasługuje na jaką złota igłę :-)
    Całość mega efektowna!
    Gratuluje i pozdrawiam ciepło, choć za oknem -10

    OdpowiedzUsuń
  16. RE-WE-LA-CJA!!!!!!!!!!!!!!!!!Magda

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko co zrobiłaś jest przede wszystkim piękne! Zazdroszczę wizji! przeniesionej na sh sweterek! :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne ocieplacze : ) Z chęcią pocięłabym jakiś sweterek żeby wykonać podobne ale niestety do kompletu zabrakło by mi jednej zasadniczej części : takich pięknych,płomiennych włosów : ) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestes oceanem pomyslow, Ito! Co tam: oceanem! Jestes bezmiarem pomyslow!
    Gratuluje
    A

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialne! Nie dość, że pomysł przedni, to jeszcze perfekcyjne wykonanie! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo pomysłowo! W ogóle okazuje się, że stare swetry to niewyczerpane źródło surowca!

    OdpowiedzUsuń
  22. Przecudne=)I jakie pomysłowe=) Ale u nas w secondhandach nie ma swetrów w tak dobrym stanie...

    OdpowiedzUsuń
  23. masz niesamowity dar robienia czegoś z niczego. Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  24. korzystając z okazji chciałabym serdecznie pozdrowić noworocznie...życzę mnóstwa pomysłów, czasu na realizację i szybkieko pokazywania w tym pięknym wirtualnym świecie, do którego zaglądam z zazdrością, z podziwem, z ciekawością i jak zawsze z pytaniem co za stworki Ci pomagają i podpowiadają....tyle smaku i często prostoty jest w Twoich dziełach....w odkrywaniu nowego życia już częstko trochę wyeksploatowanych przedmiotach...podziwiam...i ślę pokłony dla Twoich twórczych łapek....

    OdpowiedzUsuń
  25. Kto ma takie piękne rude włosy????
    Komplet super pomysłowy:)))

    OdpowiedzUsuń
  26. zapomniałam podpisać się....tym anonimowym powyżej jest moja skromna osoba- dodzia

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne ocieplacze. Masz wspaniałe pomysły i potrafisz je wykonać.
    Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeróbka na medal, pięknie wyszło, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Efekt przeróbki ze starego swetra - rewelacja. A na modelce we włosach w odcieniu rudości wygląda szałowo;) Brawo!
    Ja też ostatnio robiłam taką przeróbkę ze starego swetra i jestem z niej bardzo zadowolona. Pozdrawiam i zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. podoba mi się taki kreatywny recykling.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie ma jak recykling....Super na tą porę roku...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  32. Rewelacja :) Bardzo lubię takie rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ty Czarodziejko super pomysł ;) świetne wykonanie ;) gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Pomysł super... godny podpatrzenia. Świetny komplecik ... warkocze na topie ... :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Jesteś bardzo pomysłowa. Ja wiele lat temu, w taka wredną , ciężką zimę, gdy dosłownie przymarzałam w pociągu do siedzenia, odprułam rękawy ze starego swetra mojego Jędrusia. Sweter był fajny, z norweskim wzorem i miałam szałowe getry.Jednak nigdy nie wpadłam na pomysł, aby wykorzystać cały sweter. Chylę czoła i serdecznie pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  36. doskonały sposób, jestem za ....

    OdpowiedzUsuń
  37. Ita Ty to potrafisz zrobić rewelacyjne rzeczy! Super! Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  38. Z jednego swetra można tyle rzeczy wyczarować :)
    Super to wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  39. A ja ostatnio grzebię po pintereście w poszukiwaniu patchworkowych inspiracji na ciuchy ze swetrów, dzianin, grubych tweedów, wełen płaszczowych.
    No i Twoje metamorfozy jak ulał pasują do moich poszukiwań :)

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  40. super ocieplacze, lecę do ciuchlandu po swetrzycho :-D pozdrawiam serdecznie już wiosennie (leje deszcz od dwóch dni)

    OdpowiedzUsuń
  41. Kobito, kolejny raz udowadniasz że nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych.
    Pozdrowienia dla Was
    p.s. Bajkowa zima u Was! Co ja bym dala za taki widok przez okno...

    OdpowiedzUsuń
  42. Ita jest niesamowita! Po prostu :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Moja Królowa Designu :) I love You nieustająco :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wpadłam! I wcale nie to, że wpadłam przypadkiem, szukając w necie uchwytów do mebli. Wpadłam, ale tak, jak wpadają śliwki w kompot. Wpadłam i wręcz wsiąkłam w Twój blog po same uszy. Siedzę od godziny 11:00 rano, a mamy teraz 21:26! Owszem, zrobiłam jakąś przerwę na obiad, na spacer z psem, ale to drobiazg! Siedzę, na oczy już nie widzę, w głowie mi się kręci, a wciąż mi mało. I wiesz co? Ja jestem przekonana, że dopiero połowę zobaczyłam! WSZYSTKO mnie interesuje! Matko kochana, ile tu mam inspiracji! Ile cudownych pomysłów na swój dom, porad... SZOK!
    Kocham Ciebie Babo jedna! Teraz już będę stałym gościem! Zwariowałam na Twoim punkcie. Już nawet męża zmusiłam, żeby parę rzeczy pooglądał...
    Pozdrawiam cieplutko.
    Rano znowu przylezę grzebać się w Twoich archiwach.
    Buziaki!
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  45. brak słów super!!Dana

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny pomysł. Może, kiedyś go wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetne! Uwielbiam Twojego bloga :-) jeden z niewielu, który przegląda się i czyta z prawdziwą przyjemnością. Mega inspirujący i zachęcający do tworzenia czegoś własnego :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Greatful and nice blog, Thanks.

    OdpowiedzUsuń
  49. Super. Piękne jest to jak cos powstaje z niczego:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Raaaaanysiu,
    CUDOWNY pomysł... w życiu bym na to nie wpadła!!!
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  51. Wow! Super efekt! Następnej zimy na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  52. bezva nápad, jak využít jeden svetr.

    OdpowiedzUsuń
  53. Wygląda super, ale mi pewnie nie wyjdzie tak ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  54. Przydały by mi się teraz takie ocieplacze, bo pogoda ponownie zrobiła się zimowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetne te twoje ocieplacze!Też takie chce!

    OdpowiedzUsuń
  57. bardzo fajne, takie cieplutki, no i bardzo ładne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails