6 maja 2010

Ciepło ,cieplej ...

Tytuł ...ech ,pobożne życzenie . Niestety to co widzę za oknem nijak się ma do majowych oczekiwań . Leje jak z cebra , 7 stopni C. Optymistycznie tylko mogę stwierdzić ,że chociaż na plusie !Sama z przyjemnością w taką pogodę zawinęłabym się w koc i usiadła przy kominku , ale go niestety nie mam!!! Dobra pojęczę sobie później a teraz zapodam troszkę zieleniny którą pomalutku zagospodarowywuję taras i okolice domu ,gdy robiłam zdjęcia było ciepło.
Kwiecia jeszcze mało , zresztą nie jestem zwolenniczką pelargonii czy surfinii.
Za to lubię różne odcienie zieleni albo roślinki o zgoła innym zabarwieniu liści. tak na dobrą sprawę nie muszą nawet kwiatków posiadać .


Takimi kwiatowymi wyjątkami są stokrotki i lobelia (jeszcze nie zasadzona niestety) do nich mam sentyment i co roku obsadzam nimi doniczki czy kosze.

Sundaville ,też może być.
Przed wejściem do domu kilka odmian stokrotek w garach zagościło.

Jeszcze niewiele tego ,ale systematycznie będę dokładać to co wpadnie mi w oko i ręce.
Pewnie zastanawiacie się po co mi opał na tarasie ...niby kompozycja nieźle się prezentuje sama w sobie , ale...
kominka niet ,za to stałam się szczęśliwą posiadaczką kozy ogrodowej . Można to tak nazwać? Namiastka ogniska ,które na dodatek można taszczyć za sobą w każdy kąt ogrodu o tarasie nawet nie wspomnę . Pierwsze rozpalanie właśnie na nim się odbyło.

Na ostatniej giełdzie od razu wpadła mi w oko. Kręcił się wkoło niej już jeden zainteresowany i tak w pewnym oddaleniu czarowałam by się jednak nie zdecydował . Zaklęcia zadziałały , w tym momencie wkroczył Połowiec , bardzo lubi negocjować ,to też pozwoliłam mu wykazać się swoimi talentami .

Trochę spatynowana rdzą ,co jednak dodaje jej uroku ,kształty ma ponętne , nóżki zgrabne. Sama w sobie jest ozdobą .
Dobrze , przyznam się ... ze mnie piromanka mała jest , oczywiście nie latam po wsi z zapasem zapałek szukając dogodnego obiektu . Co to to nie , drobniejszego kalibru jestem , pierwsza chętna do rozpalania ogniska , wygrzewania się w jego cieple i wpatrywania się w igrające płomienie.
Przyda się na chłodniejsze wieczory ,i tu wychodzi jak mało mi do szczęścia potrzeba ,kilka płomyczków skaczących po drewnie. Cieplej ?

Tak mi czarowanie dobrze ostatnio poszło ,że spróbuję pogodę zaklinać ...może uda się kilka stopni więcej ciepła przyciągnąć do nas . Bredzę? Możliwe ,bez słońca głupawki dostaję.
Serdeczności i do miłego.

53 komentarze:

  1. Kwiatki (tfu, tfu) prześliczne, naczynia, w których rosną również, ale koza absolutnie WYMIATA. Ja wprawdzie mam kominek, ale nie pogardziłabym takim gadżetem w ogrodzie. Wieczorne letnie spotkania z sąsiadami sporo by zyskały na klimacie.
    A pogodę zaklinaj, skoroś czarownica, może podrzucić Ci gałęzi wierzbowych? To podobno konieczny atrybut :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakże ... cieplej :) Pięknie zaaranżowałaś taras ... nich wszystko rośnie jak na drożdżach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe ja tez z tych co to wolą kwiaty bez śmiecącego kwiecia ;DDD ... od dłuższego czasu szukam ipomoea batatas a tu proszę u Ciebie caaaaaały kosz w dodatku w dwóch kolorach. Rok temu miałam wręcz busz na długości 4,5m balkonie a w tym nie mogę kupić nawet pół roślinki ;(((

    pozostaje mi zazdrościć
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna ta koza a jaki piękny z niej płomień bucha, od razu cieplej :))
    Taras przepiękny, miłych chwil w słońcu na nim życzę Ito :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czaruj, czaruj, bo zimno jak jesienią.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję,od Twoich zdjęć zrobiło mi się na serduchu ciepło:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieknie u Ciebie.
    Stokrotki w takich ilosciach niesamowicie wygladaja.
    Bardzo spodobal mi sie napis,sama go zrobilas?
    Cieplutka koza swietna jest.
    Zaczaruj prosze ta pogode jak najszybciej.
    Pozdrawiam Cie cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ te stokrotki piękne !!! Koza muszę przyznać też niczego sobie...taka koza,taki taras i... wino grzane wieczorem :))) Hmmmmmm-BAJKA

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałaś rację - boskie toto !!! W niedzielę śmigam polować na giełdę ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przypuszczałam nawet ,że istnieje coś takiego jak koza ogrodowa. Piękny element dekoracyjny i jak widać na załączonym obrazku -praktyczny.
    A co do roślin na tarasie, zielono, sielsko i anielsko ...ale to chyba zamierzony efekt?

    OdpowiedzUsuń
  11. No i tego mi bylo trzeba! Od razu sie cieplej na duszy robi jak sie w patruje w promyki. Dziala! No ladna gratka Ci sie trafila. Na prawde niezly egzemplarz! Z dusza.
    Dobra, zaklinaj, zaklinaj, u nas tez tylko liche 7 stopni! Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Też wolę rośliny bez kwiatów, za to z różnymi odcieniami liści. U ciebie w tych koszach i garach wyglądają bajecznie. A takie palenisko na zimne wieczory... O czym więcej marzyć?

    Pozdrawiam.

    PS. Też jestem pierwsza do rozpalania ogniska, bądź czegokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czarujmy razem tą pogodę może nam się uda (:
    Kolorowo ,stokrotki są bardzo wdzięczne.
    Koza mnie zachwyciła ,kształt ma kapitalny.
    ((:

    OdpowiedzUsuń
  14. Kwiaty urzekające! A stokrotki - istne cudo! Skąd się bierze stokrotki w tak pięknych kolorach? Wyglądają jak malowane!!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne te gary z kwiatami prezentuja się jeszcze pięknieja koza to poprostu oczarowała mnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Ita piękna koza w Twoim ogrodzie , proszę jeśli tylko potrafisz zaklinaj , czaruj , pal ogniska byleby już było ciepło .

    OdpowiedzUsuń
  17. jaka cudna koza balkonowa!! hihi gdzie można taką kozę zdobyć?:)

    pozdrawiam ciepło
    Just

    OdpowiedzUsuń
  18. Koza świetna !!! Dobrze, że ją zaczarowałaś bo prezentuje się niezwykle oryginalnie.
    Ogród pięknieje z każdym dniem, ja tam kocham wszystkie kwiatki :))
    Niech Wam rosną w mig !
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale bajeczna koza! Aż czuć jej ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale pięknie u Ciebie, te stokrotki i koza- cudo! Same wspaniałości aż miło posiedzieć przy ciepełku z kozy. Ja mam kominek i wiem co znaczy się rozkoszować ciepełkiem ognia w mroźne wieczory:)Pozdrawiam cieplutko:)!!! I jesli będziesz miała ochotę to zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. cudowne aranżacje ale koza!-powaliła mnie cudo do kwadratu:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ponarzekaj na zimno ,w towarzystwie łatwiej narzekać -bo ja tez to robię.Piękne zdjęcie samych czerwonych stokrotek.Koza-owszem,owszem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale superancka przenośna koza. Jeszcze takiej nie widziałam. Uwielbiam stokrotki i inne kwiatowe kwiatki, ale Twoje zieleńce też fajne :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. O nieeeee, po co ja tutaj wchodziłam?! Będę teraz chora z zazdrości. Absolutnie cudowna zielenina, te stokrotki w koszach i garach mnie zaczarowały, a koza jest nie do pobicia! Jak to Mira pisała WYMIATA wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięęęęęęęęęękny ten twój taras i wszystko co na nim. Z czego jest ten wielki kosz ze stokrotkami, jeśli mogę zapytać? Koza czarowna :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapragnęłam mieć taką kozę!!! Świetna jest. I jeszcze stokrotki mnie zauroczyły:) Zdobyć takie to nie problem w porównaniu z kozą:))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale masz przeuroczy taras:). Te rozowe stokrotki takie sliczne sa.
    A z koza to super pomysl, nawet w chlodniejsze wieczory mozna sobie na tarasie posiedziec:). No i jak sie prezentuje:).
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  28. koza superancka... oj, jak ja bym też tak chciała, kocham ogniska, kominki i inne takie... pieknie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Czaruj, czaruj... tę pogodę. Właśnie marznę pod kołdrą :(
    Stokroteczki masz bosssskie i resztę kwiecia takze, a koza jest przefantastyczna. Bardzo mi przypadła do gustu, w ogóle uwielbiam kozy :))

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  30. w zeszym roku tez sobie kupilam te slodkie ziemniaki( pierwsza fotka ) ale niestety go zalalam :( tez bardzo mi sie podobaja najbardiej te palczaste ktore wygladaja jak stopy dinozaura ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. O matko! Ależ masz stokrotek! Jakie są cudne w tych kamionkowych garnkach!:))))))
    Bardzo piękna koza!:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piekna koza. A kwiaty U Ciebie cudne.
    Szczególnie stokrotki

    OdpowiedzUsuń
  33. Czaruj, czaruj tą pogodę, jak trzeba gałęzi bzu czarnego podrzucę :) Reszta tak wyczarowana, że oczarowana pozostaję Twoją fanką :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Koza ogrodowa -fantastyczna sprawa!
    No pięknie tam masz,pięknie :D.

    OdpowiedzUsuń
  35. Nawet nie wiedziałam,że stokrotki w takiej gromadzie tak pięknie wyglądają,cudo!Uwielbiam takie kozy,ta ma wyjątkowy kształt,świetnie się prezentuje.I wieczorkiem podpatrując gwiazdy można siedzieć do północy.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ach, jak pieknie u Ciebie! A koza jak marzenie!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Normalnie bajkowo na Twoim tarasie.Piękne kwiaty,donice,stojaczki!
    A koza...Słów mi brak jakie cudo wypatrzyłaś!!!!
    Buziaki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  38. Itko, jaki piękny masz taras!
    Ja też jestem z tych, co to przedkładają wszelkie rośliny zielone nad kwitnące. Zawsze w marzeniach widzę domek z ogrodem, a w nim TYLKO odcienie zieleni w postaci trawy, drzew, krzewów, krzewików, roślin płożących.
    A kwiaty... w domu, w wazonie :) Koza ogrodowa jest CUDOWNA!
    Pewnie korciłoby mnie, by niemal każdego wieczoru rozpalać w niej drewno i wpatrywać się w wirujące ogniki... :))
    Rośliny w koszach i glinianych "garach" wyglądają przecudnie.
    Pięknie masz Itko wokół domu, aż chciałoby się wpaść wieczorkiem na pogaduszki i kubek gorącej herbatki :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ito serce mi ściska taki piękny widok u ciebie, a stokrotki mnie zachwyciły. Faktycznie pogoda nie sprzyja. U mnie dziś słonko wyjrzało zza chmur i już planuję jutro zakupy w Castoramie. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Witaj Ito!!!
    Ach cóż za cudny taras jakie to szczęście posiadać taki :o)
    Ja póki co muszę zadowolić się jedynie kawałkiem balkonu
    Koza niezwykłej urody!!!
    Cicha wielbicielka Twojego talentu oficjalnie zaprasza Cię do swojego "Bocianiego Gniazdka" pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. U mnie od środy tez pogoda do... no powiedzmy, że pod psem:) A Twoja koza skradła moje serce:) Ta ogrodowa koza oczywiście:) Jest śliczna!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  42. "Koza" jest super. Szeregi stokrotek bardzo ciekawie wygladaja. Jak zwykle wszystko bardzo stylowo zaaranzowalas. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. taką kozę muszę kupić babci. będzie zachwycona (i ja też) :)

    ______
    www.klimatycznywroclaw.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Ito Kochana zachwycona jestem Twoją tarasową kozą! A stokrotki po prostu mnie rozwalają swą urodą! A widziałaś bordowe bratki? Są śliczne! Czy my jeszcze w tym roku będziemy cieszyć się ciepełkiem??? Bo jeśli nie, to ja też poproszę o taką KOZĘ!
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  45. W Twojej kozie to się chyba zakochałam. Niczego podobnego nie widziałam nigdy. Faktycznie zgrabna ta bestia i na dodatek można się w jej towarzystwie ogrzać, a ze mnie taki zmarzlak!
    Tarasik u Ciebie to obowiązkowo musi być piękny. Świetnie się prezentują roślinki w tych garnkach. Też tak lubię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Twoje zaklinanie i czary pomogły , dzisiaj świeci słońce , bardzo mi zależało bo dziś I-a komunia św. w naszej parafii - dlatego czaruj dalej kochana Ito , bo mam już dosyć chłodnej wiosny.
    Piękne kompozycje wykonałaś , piecyka Ci lekko zazdroszczę , ale najpiękniejsze są malinowe stokrotki .Pozdrawiam Yrsa

    OdpowiedzUsuń
  47. Ituś zapraszam do mnie na zabawę w 10-te zdjęcie :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  48. Zakochałam się w Twoich stokrotkach i w ogóle w całym królestwie :) Pozdrawiam cieplutko przywołując wiosnę ...tę prawdziwą :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Tak pięknie i stylowo u Ciebie, a to tylko zdjęcia jak więc cudnie musi byc naprawdę:)Koza ogrodowa jest fantastyczna! a gary w których posadziłaś stokrotki fenomenalne, ja też tak chcę:)Podobnych garów ceramicznych mam około pięciu musze je też tak zagospodarowac:)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam, chciałam zapytać, bowiem sama staję przed wyborem, z czego zrobione zostały "ścianki" tarasu - ta kratka pod poręczą? A sam taras, koza, kwiaty - no cóż jak pozbieram zęby z podłogi, po wypadły przy opadnięciu szczęki, to cuś powiem:)))

    OdpowiedzUsuń
  51. Ita, kocham Cię całym sercem,na miłość bezwarunkową jeszcze nie czas - nie ten etap związku :) jednak kocham Twój optymizm,zaangażowanie, za chcenie się, za ciepło (bynajmniej nie z kozy), za radośc i talent, całuski Emilystar

    OdpowiedzUsuń
  52. Mira, coś mi to zaklinanie nie wychodzi bo leje dziś co chwilę jak z cebra!.Pewnie o te witki wierzbowe chodzi ,nie zastosowałam ich niestety!
    13ka , dzięki za nazwę , zapamiętam ,bo roślinka nieopisana była.
    Atena ,napis już był.
    Kocia , co upolowałaś?
    Kamila ,chyba niezamierzony ,samo wyszło.
    dotblogg, kto szuka nie błądzi...he he , trafiła się na giełdzie jak ślepej kurze ziarno.
    Annasza, jeden wiklinowy a drugi z liści bambusowych.
    Alexa, w taka pogodę to grzaniec albo herbatka z prądem wskazana , na które zresztą serdecznie zapraszam.
    Gusia ,dziękuję za zaproszenie .
    llooka, przecież nie może cały czas padać?! A może ,może???
    Nika ,kratka ,to stary żeliwny blat od stołu ogrodowego.
    Emilystar ...aż nie wiem co napisać , dziękuję za takie wyznanie...hi hi hi. Cieszę się ,że podoba Ci się u mnie.
    Dziękuję jak zwykle za miłe słowa ,jesteście Wszystkie niezastąpione!!!

    OdpowiedzUsuń
  53. - A wiesz, że gdybyś raz, nawet powierzchownie oczyściła szczotką drucianą ten 'piecyk', a potem przypilnowała męża jak będzie wymieniał olej w silniku samochodu i tym olejem (im brudniejszy,czarniejszy - tym lepiej) pomalowała go po każdym paleniu ognia, to cały piecyk nabrałby czarnej patyny, podobnej jak u wytrawnego kucharza na patelni...? No chyba, że taki Ci się bardziej podoba.... Dla mnie ładna forma - szkoda, bo niezabezpieczona niczym w końcu zacznie mieć dziury...
    - Gdyby Cię jednak zainteresowały szczegóły, zapraszam - wkp926@gmail.com
    - Pozdrawiam serdecznie....

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails