18 grudnia 2014

Jeszcze bez choinki .

Niewiele dekoracyjnych nowości świątecznych doszło w tym roku , bazuję na starych ozdobach  , jedynie niektóre z nich przeszły malutkie przeróbki , coś ujęłam ,coś dodałam i to co się opatrzyło zmieniło się na tyle , by po raz kolejny uprzyjemnić  świąteczny czas .
Ale zanim o dekoracjach , chwilę o piernikach , szukałam  przepisu na nie  , oczywiście musiał być prosty i szybki  a efekt końcowy miał zadowalać kubki smakowe domowników . I znalazłam  idealny , pierniczki wychodzą mięciutkie i pyszne , przepis zaistniał na wielu blogach i wszystkie dziewczyny zachwalały go , dołączam do tego chóru  i ja . Dla zainteresowanych  , znajdziecie go TUTAJ . Dla ułatwienia dodam , że miodu i cukru objętościowo jest po 3/4 szklanki a ugotowanych gniecionych ziemniaków czubata szklanka . Ciasto jest cudownie plastyczne , nie trzeba podsypywać mąką zwłaszcza gdy rozwałkowujemy  je na papierze do pieczenia .wychodzą dwie blaszki .PILNOWAĆ I NIE PRZEKRACZAĆ CZASU PIECZENIA  , 10 minut w zupełności wystarcza .
Sorki , ale moje dekorowanie wyszło raczej żałośnie w porównaniu z cudami jakie ostatnio zapodała Penelopa  ,  jakieś czary po prostu , niedościgniony piernikowy ideał .  Zresztą  zaprzestałam dekorowania  widząc w jakim tempie znikają świąteczne  ciasteczka ... syzyfowa praca .
Wracając do mini zmian w dekoracjach , bujanemu konikowi dorobiłam podstawę i nadziałam na kij ,teraz udaje ,że pracował na karuzeli .
Druciana konstrukcja na której zaistniał stroik adwentowy , to pozostałość po wiklinowej choince ,którą ogołociłam i pomalowałam na czarno .

Girlanda na kominku dostała dodatkowo bombkowe lampki ...
chruściana choinka lampki gwiazdkowe .


Głównej zielonej atrakcji świąt chwilowo brak ,w sobotę dotrze do domu a na razie delikatne zielone akcenty ...



Może mało świąteczny akcent , ale przy okazji pochwalę się nowym nabytkiem , starą klatką , którą niedawno upolowałam na giełdzie za 15 zł .☺ .
Do chwili gdy choinka dotrze do domu , bombki ( prezent urodzinowy ☺☺☺) zawisły na żyrandolu ,nie miałam sumienia ich chować  , a i oko nacieszyć  prezentem trzeba  .



Pozdrawiam Wszystkich odwiedzających Jagodowy przedświątecznie i do miłego !

78 komentarzy:

  1. Pięknie! Delikatnie i tak świątecznie! MAGIA:)

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. zeszłoroczne czy nie.... tak klimatycznie jest u Ciebie w domu, że jestem pod ogromnym wrażeniem, zdjęcia jak z luksusowego magazynu o wnętrzach!!! gratuluje.

    pozdrawiam Cię serdecznie
    Agnieszka z otwartaszuflada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam , oj tam , domowo jest i tyle . Dziękuję za miłe słowa i równie serdecznie pozdrawiam .

      Usuń
  3. Pięknie to wszystko wygląda!!! Śliczne kolory, piękne dodatki, a te choineczki w różnych wydaniach.... miodzio poprostu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ☺ choinek znalazło by się jeszcze kilka , ale to po reszcie domu rozsiane .

      Usuń
  4. Matko, jak pięknie! Cudna chruściana choinka. Czym bieliłaś? Kominek prezentuje się dostojnie i klimatycznie, czuć zimowe święta, choć za oknem niemalże wielkanoc ;) Girlanda czad, popierdułki na tacy w salonie tworzą genialną całość. Co tu będę, słodzić, bajkowo jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słabość ... czuję słabość ! ☺
      Chrust bielony białą akrylową rozcieńczoną , gąbką wcierałam .

      Usuń
  5. jejku, jak pięknie, luksusowo, pałacowo, cuuudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Juz jest klimat niesamowityyyy...może pod choinką znajdziesz jakieś ozdóbki jeszczee..pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee chyba już basta , jeno jeszcze łańcuch na choinkę skończę i jutro choinkę przyozdobię .
      Ściskam .

      Usuń
  7. Nie mogę się nadziwić za każdym razem, gdy goszczę w Jagodowym Zagajniku:)
    Dla mnie rewelacja!
    Pozdrawiam grudniowo:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za każdym razem zachwycam się Twoim Domem od nowa! Dziś najbardziej urzekła mnie choinka z drewienek przy kominku. A i prezent w postaci bombek przeuroczy!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale magiczny klimat stworzyłaś. Mieszkanko aż się skrzy. :) Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie dekoracje obłędne - bardzo mi się podobają bombki na żyrandolu - chyba bym je tam zostawiła :-) Ja kilka ładniejszych powiesiłam na karniszu z dala od małych łap, pewnie by nie przetrwały świąt.
    Bardzo też podoba mi się dekoracja na witrynie - ceramiczne ptaki co to z klatki uciekły ;-)
    ***
    Do Penelopy zaglądałam parę razy, za każdym razem pierniki oglądałam z szeroko rozdziawioną japą. Nie porywam się z motyką na słońce. Moje pierniki gołe, ani grama lukru. A przepis z ziemniakami to dla mnie nowość, muszę koniecznie (!) wypróbować, bo podsypywanie mąką było uciążliwe, ciasto ciągle się lało i przyklejało do wszystkiego, a jeszcze jak się ma dwóch pomocników-rozciapywaczy, to sprzątania co nie miara.
    ******
    Gdyby mi się nie udało wykroić czasu na blogowanie przed BN....to życzę Ci Ituś pełnych radości i miłości Świąt, dużo zdrowia i pomyślności w Nowym Roku!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bombki jednak chcę na choince zawiesić , jeszcze nie wiem jak to będzie wyglądało , bo z uwagi na kota będę musiała choinkę na czymś postawić , albo będzie trochę od dołu ogołocona ??? .
      Penelopa dała czadu , ja też nie będę szaleć z dekorowaniem i tak wszystko zjedzą w szybszym tempie niż dekorowanie by trwało .
      Przepis polecam , drugą turę wypiekania załatwiła Tuśka , sama wałkowała ciasto i wykrawała pierniki , dziecinnie proste znaczy , bo ona z tych wyrywnych , jak coś gładko nie idzie to rzuca ☺.
      Dzięki za życzenia , również życzę Ci wszystkiego o czym tylko zamarzysz , wesołych Świąt kochana !

      Usuń
  11. U Ciebie ślicznie jak zwykle,muszę się przyznać że Twoim sposobem zrobiłam klosz z siatki hodowlanej,inspirujesz do działania takie leniwce jak ja,pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że porady się przydały i zrobiłaś klosze . Pozdrawiam .

      Usuń
  12. Masz rację, po co tworzyć coś nowego jeśli ma się takie cudeńka. U Ciebie zawsze jest pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z zieloną królową będzie cudownie, bombki aż szkoda zabierać z tego miejsca ;)
    PS.
    Wszystkiego najlepszego w tych przed-Świątecznych przygotowaniach. Dziękuję Ci jeszcze raz za to, że służysz zawsze pomocą - kisssssss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , również życzę spokojnych przygotowań do świąt ! ☺

      Usuń
  14. Dziękuję Ci za cały rok. Piękne jest tu u Ciebie. Wesołych Świąt w Twoim pięknym domu, gdzie na każdym rogu sa cudowne pracy Twoich zdolnych rąk.
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę także wesołych Świat .

      Usuń
  15. Wesolych Swiat, Ito
    A

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe czy te pierniczki dotrwają do Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już na minusie , trzeba uruchomić produkcję .

      Usuń
  17. Cudnie i klimatycznie u Ciebie, jak zawsze;-) A bombkowy prezent urodzinowy tak piękny, że aż mię zatchło;-))) Serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie da się ukryć, że w Twoim domu święta już tuż, tuż, za progiem czekają. Dekoracje piękne, takie nie przelukrowane ;) tworzą klimat wyjątkowy. Choinka chruściana pewnie kiedyś zagości pod moim dachem, bo tak bardzo mi się podoba. Jednak nie w tym roku, bo po chrust jakoś samej nie chce mi się iść do lasu :) ...i w ogóle jakoś mało mi się chce przedświątecznie. Ale narobiłaś mi apetytu na te pierniki ziemniaczane, więc chyba się zmobilizuję, bo moje, może i ładne, ale twarde sztuki ;) zęby można stracić.
    i te bombki pod żyrandolem -cudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli planujesz w przyszłym roku choinkę chruścianą , to mam radę , zbierz chrust latem , kiedy jest sucho . Ja zbierałam prawie na ostatnią chwile ,mokre , trochę podeschło ale i tak miałam problemy z klejeniem .
      O niemocy ,to nawet nic nie pisz , ja z leniem walczę codziennie !
      Przepis polecam , moje dziecko sobie z nim radzi doskonale !
      Buziaki ślę .

      Usuń
  19. nawet bez choinki wszystko wygląda już przepięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale choinka to główna atrakcja ...bo gdzie prezenty ?!

      Usuń
  20. <> ozdoby sa bardzo stylowe i eleganckie ,chciałabym mieć choć namiastkę tego co stworzyłaś :)
    Pięknie Ito ,pięknie!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystko piękne, ale najbardziej mnie ujęła choineczka z drewna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz ją zrobić samodzielnie , moja powstała w zeszłym roku .

      Usuń
  22. bez choinki, a i tak bardzo klimatycznie, świątecznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudownie : ) Czarująco : ) Bajecznie : )

    OdpowiedzUsuń
  24. Ito stworzyłaś piękne dekoracje! Jestem pod wrażeniem choinki, girlandy i adwentowego świecznika- są niepowtarzalne! Takie wspaniałości tylko u Ciebie można podziwiać! Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A cała radocha ,że zrobione samodzielnie i niewielkim kosztem ☺ !
      Pozdrawiam .

      Usuń
  25. Wiesz Ita że Ty dajesz mi zawsze kopa do pracy.Tak bardzo mi się nic nie chce ,ale kiedy zajrzę do Ciebie a Ty tak prosto i lekko przedstawiasz swoje działania twórcze ,to od razu zabieram się do działania.
    Miałam nie piec żadnych ciasteczek, ale zmobilizowana ,jutro przystąpię do działania.
    buziaki kochana i tylko się nie rozchoruj i uważaj na ręce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he he , kochana mamy podobnie ... a jak mi się chce ! Spinam się w sobie , kop gigant samobój z rana ... i jakoś do wieczora daję radę !

      Uważam ,uważam , chociaż różnie z tym bywa . Ostatnio przytargałam metalową ramę okienną , stary kościół burzyli i już w domu chciałam ...pogłaskać i się na szkło nadziałam ... oj losie , ale już się zagoiło .
      Pozdrawiam .

      Usuń
  26. Komenarz napisalam juz na FB a tutaj chcialam oglosic ze w tym roku pieke tort orzechowo-makowy wg.twojego przepisu ktorym sie z nami podzielilas- u mnie sie zowie "TORT ITY" (mam nadzieje ze sie uda ). Pozdrawiam serdecznie :):):) Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Ja już upiekłam i zamroziłam , idealnie się do tego nadaje , no i jest co w razie niespodziewanych gości co na stół zapodać w późniejszym czasie .
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  27. przepiękne dekoracje, wprost nie wiem czym najpierw się zachwycać :) jedno wiem na pewno, chcę taką choinkę z drewienek u siebie, koniecznie! ale to w przyszłym roku pewnie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij latem , radziłam to też Penelopie .
      Pozdrawiam .

      Usuń
  28. naprawdę piękne te dekoracje :) spróbuje coś dobrać dla siebie i znaleźć coś do własnego domu :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Powiem Ci ,że masz taki klimat w swoim domku,że cokolwiek zrobisz i tak jest pięknie:)))nie wiem,czy komuś przyszło by do głowy wykorzystać stelaż:)))mój Ty Mac Gywerze:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam , przecież druciaki są najpiękniejsze ☺

      Usuń
  30. Twój domek to oaza spokoju i klimatu....Uroczo....Masz wspaniałe pomysły.....Ciepło pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  31. Beautiful and elegant, like the sparkling shine of christmas.
    Have a wonderful christmas time and all my best
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  32. życzę wspaniałych świąt BOŻEGO NARODZENIA - Gryzmolinda

    OdpowiedzUsuń
  33. "Coś ujęłam, coś dodałam…" Ituś cała Ty:):):) I zawsze wygląda to pięknie!:):) Macham ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Sama bym takim prezentem nie pogardziła. bombki jak najbardziej w moim guście ...szkoda tylko że ten gust nie równa się zamiłowaniom moich dzieci ;)))

    Po raz drugi zachwycam się choinką z patyczków.
    Piszesz ,że pierniczki z ziemniakami ...hmmm...ciekawe jak smakują ?

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudownie i klimatycznie. Choinka zachwycająca. Przypodobała mi sie taca, która stoi na stoliku a bombki cudowne...
    Zapraszam także do siebie http://wmoimskromnymkaciku.blogspot.com/?m=1
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Ale czuć już u Ciebie klimat Świąt :-) Pierniki już zrobiłam, ale w przyszłym roku spróbuję z tego przepisu skoro każdy tak zachwala :-)
    PS. Choinka już jest? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zaraz zemdleję :)...a my już widzieliśmy choinkę na facebooku - PIĘKNA PANI CHOINKA. Prosimy o sklonowanie i przesłanie na Arkę Igorka :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Pięknie u Ciebie Itusiu, jak w pałacu.Salon bardzo zyskał na zmianie koloru.To ostatnie zdjęcie najbardziej klimatyczne, przedświąteczne pałacowe oczekiwanie :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj,
    Przepięknie i bardzo klimatycznie po prostu cudownie:)
    Pozdrawiam i zapraszam skromnie do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Pięknie i niezwykle przytulnie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj:) nadrabiam zaległości blogowe po długim nie bycie:) widzę,że i u Ciebie krótka przerwa,ale co się dziwić, kiedy taki pracowity okres miałaś...pięknie urządzony pokój nastoletniej Córki, cudne ozdoby świąteczne, och i ach...życzę Ci Kochana pełnej głowy pomysłów i zdrówka, niech ten nowy rok będzie dla Ciebie miłym...
    buziaki Aga z Różanej:)

    OdpowiedzUsuń
  42. precioso blog, las fotografías una pasada, saludos.

    OdpowiedzUsuń
  43. precioso blog, las fotografías una pasada, saludos.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails